پاورپوینت شناخت انواع مخدر

دسته بندي : علوم پزشکی » پرستاری
دانلود پاورپوینت با موضوع شناخت انواع مخدر،
در قالب ppt و در 139 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف اعتیاد؟ - اعتیاد پاسخ فیزیولوژیک بدن است به مصرف مکرر مواد اعتیاد آور .
- اعتیاد تمایل شدید جسمانی و روانی فرد به ادامه مصرف یک ماده که باعث تغییر در شرایط عادی وضعیت جسمانی ، روانی و اجتماعی او می شود.
-اعتیاد از نظر بهداشت جهانی : اعتیاد به مواد مخدر مسمومیت حاد و یا مزمنی است که مضر به حال شخص و اجتماع می باشد و زاییده مصرف دارویی طبیعی و یا صنعتی بوده و مصرف آن  عوارض روحی و جسمی در پی دارد.
1-مرحله آشنایی:
این مرحله با تشویق دیگران(خصوصاٌ دوستان) یا از روی غرور و کنجکاوی خود  فرد شروع می شود. 2-مرحله شک وتردید: در این مرحله فرد به مبارزه با امیال خود  می پردازد.
3-مرحله اعتیاد واقعی: در صورت ادامه مصرف در مرحله شک وتردید فرد به مرحله اعتیاد واقعی می رسد. در این مرحله پدیده << تحمل>> باعث می شود که فرد به مرور زمان بر میزان مصرف خود بیفزاید تا به نشئگی قبلی برسد.
مواد مخدر؟ انواع فرآورده های بعضی از  گیاهان، خشخاش،شاهدانه،کوکا و ترکیبات شیمیایی مشابه و... که مصرف آنها موجب اعتیاد می گردد را مواد مخدر گویند.
انواع مواد مخدر : 1- سستی زا 2-توهم زا 3-توان افزا
مواد سستی زا : موادی هستند که مصرف آن بر روی سلسله اعصاب مصرف کننده اثر گذاشته و در نتیجه فعالیت فکری و بدنی او را سست نماید. این مواد به دو دسته تقسیم می شوند : -طبیعی،مانند :استحصالات گیاه خشخاش،تریاک،شیره تریاک،مرفین -مصنوعی،مانند: هروئین،متادون،نرمتادون،پاپاورین،پتیدین،انواع و اقسام قرص های مسکن و آرام بخش
مواد توهم زا : با مصرف این مواد فرد دچار اوهام حسی وبصری می شود. این مواد را هالوسینوژن می گویند که شامل : - طبیعی، مانند : استحصالات گیاه شاهدانه ،حشیش، بنگ ، ماری جوانا،گراس، چرس،مسکالین،جو سیاه آفت زده،دانه های نوعی نیلوفر وحشی. - مصنوعی، مانند :ال اس دی ،دی متیل تریپتامین، دی اتیل تریپتامین.
مواد توان افزا : مصرف آن بر روی سلسله اعصاب تاثیر گذاشته ودر نتیجه فعالیت فکری و بدنی مصرف کننده بیشتر و باعث هیجان می شود . این مواد به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : - طبیعی ، مانند : برگ کوکا،کوکائین،کراک،برگ ساقه برخی درختان مثل خات و کراتم و ناس - مصنوعی، مانند : آمفتامین،متیل آمفتامین، سایرترکیبات آمفتامین ها
دسته بندی: علوم پزشکی » پرستاری

تعداد مشاهده: 5216 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 139

حجم فایل:4,401 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 139 اسلاید، قابل ویرایش.